fredag 9. januar 2009

Bil VS putevar!

Noen dager før jul tok far kaka. Tidligere i julen når jeg å far satt å spiste middag på Katti, spurte han meg hva jeg ønsket meg til jul. Jeg svarer "Bil" med ett glis.. Det er jo sånnt men sier men aldrig får.. HAn ble faktisk skikkelig irritert, ba men stikke fingeren i jorda å se virkeligheten. Etter det gikk vi i Torvbyen fo rå skulle finne noejeg skulle få til jul, jeg fannt noen skikelig pene pute var til rundt 400,- ca.. da kjøpte hand de til meg å jeg var egentig fornøyd med det...
Pappa jobber som lærer å i tilleg har han eget firma der han underviser på kveldstid, så han jobber ganske mye. Men alikevel har vi de tre siste årene hatt bare akkoratt med penger, han har sakt att vi får vente med å handle noe til han får lønn, han har ikke hatt no serlig penger å bare kjøpt firstprize varer osv fordi han ikke har hatt penger til no mer enn bare akkorat det vi trenger.. Jeg har syntes dette har vert rart sidenhan tross alt jobber så mye som han gjør. den siste dagen jeg så pappa før jeg kulle til Drammen å feire jul hos Tante med mamma, ga jeg gaven jeg hadde kjøpt til pappa til han. Jeg ville han skulle åpne den så vi kunne være sammen da han åpnet gaven, pappa ville ikke det fordi han ville ha non gaver på julaften. Men så forsto han att jeg veldig gjærne ville att han skulle gjøre det, da sklle han bare en liten tur inn på rommet sitt først.. Eg trodde jo da att han skulle inn å hente putevaret jeg hadde vert med å kjøpt. ut kommer han med en liten eske. Jeg åpner gave papiret på denene siden å ser att det er en slik Claes Olson mobil til 250,- ell no.. jeg ble jo forsåvidt glad nok for deet for jeg trengte jo ny mob.. Men esken var litt lett, i esken lå det ETT PAR BIL NØKKLER! Alle mystiske biter fallt på plass.. Det min kjøre lille søte pappa hadde gjordt var att hanhadde spart i de tre årene så han kunne kjøpe segen litt større bil (som han trengte) men att han ikke trengte å selge den gamle så jeg fikk den! Når jeg skriver "den gamle bilen hans" høres det litt shabby ut kanskje men tingen er att han kjøpte til seg selv en bil somer ett år eldre enn den jeg fikk.. Jeg fikk en Fiat Punto "2001 modell å det er ingen dum bil.. Liten søt blå by bil.... Tror dere jeg var glad eller?? :D
MEnhan hadde levert tilbake putevaret så ble ikke no putevar på meg denne julen ;)

Ingen kommentarer: