mandag 13. oktober 2008

Blogg og verdensgang..


Hei, da skal jeg som så mange andre prøve dette med blogging. Å skulle ha en side der du skal skrive så det blir spennende og interessant for andre å lese, men samtidig skulle være personlig å meningsfylt det er ikke lett. Å skulle oppdatere med freshe ting med jevne mellomrom er en utfordring , men også veldig spennende. Mote bloggere skriver sine fantastiske blogger om sine interesser, glamour stjerner skriver om sine pupper, men hva tenker jeg , hva skal jeg skrive om.. Jeg som ikke har noen spesielle interesser eller uvanelige sterke meninger om spesielle ting her i livet..

Det eneste jeg veit jeg kan skrive om er ting som surrer inne i skallen på meg, det er ikke mye vettug, eller interessant, så hvorfor egentlig blogge. ?

Blogge for å gjøre noe annerledes, i stede for å følge strømmen, gir det egentlig noen mening..Å er det egentlig så annerledes. . nei, jeg er ikke den første som skriver blogg, jeg får nok ikke den mest interessante bloggen, antagelig vis ingen lesere heller men jeg følger vertfall strømmen. Men er det er ikke lenger det man er ment til å skulle gjøre i dagens samfunn? Det virker ikke slik når mange ytrer att de ikke vil gjøre som alle andre alle ,snakker om att de er litt annerledes, men når alle vil ha den holdningen, er ikke det å være som alle andre..? Så jeg har tenkt til å følge strømmen, jeg skal være som alle andre, å med det være annerledes. I eldre tider var det ikke ”riktig” å være annerledes, men skulle sømme seg å ikke stikke seg ut. I dag har det blitt trend å være annerledes, alle skal helst ha sin egen stil, det å ville se ut som alle andre begynner å bli en sjeldenhet. Egne trender bli stadig opprettet noen mer ekstreme enn andre.. Om du i dag kler deg ut i bare svart å lager hanekam er du ikke lenger ett utskudd du er som alle de andre med sort hår og hanekam… Om du ikke har en mening om en sak, som ikke er en kontrast til det andre har , blir du smålig sett på som dum. Man skal være spesiell og annerledes. Hva skjedde med det enkle liv som badering der man bare slapper av å følger strømmen?

Så behagelig det må ha vært tilbake i tid, for de som ikke hadde en trang til å skulle skille seg ut. Man hadde ikke noe status ved å skille seg ut, heller krav til å skulle være som alle andre. Du måtte virkelig jobbe for å kunne være annerledes, nå er det nesten forventet. Man er ikke lenger annerledes, for hva vil si å være annerledes i en tid der annerledes er så vanelig.? Å prøve å være som alle andre er ett slit, er vi blitt så late att vi ikke en gang kan flyte med strømmen? Hva det å være normal er, har alltid vert ett spørsmål som ikke kan besvares, nå kan spørsmålet om det å være annerledes lenger ikke besvares, da det å være annerledes er blitt normalt

. Verdens gang og utvikling er en merkelig gange, man undres over hva man kan gjøre med den. Hvorfor gjøre noe med tiden, hvorfor skal man alltid forandre noe til noe bedre. Det som er nå, har blitt til av menneskes trang til å skulle få det bedre tidligere. Er det ikke veldig enkel matte å kunne forstå att det å alltid forandre noe til det bedre er ett åtte tall uten en ending, uten en avslutning?. Hadde vi klart å nøye oss med det vi har nå, å ikke søke mer mot det som kan bli bedre? Kunne menneskes natur forandres så vi ikke har trangen til å skulle få det bedre? ,Lite trolig. Men hva er meningen med å skulle forbedre , vi lever jo slik vi har det nå, å slik vi lever er noen tidligeres drøm. Burde vi ikke egentlig være stolte over att vi har nådd målet som de før oss har satt, i stede for å sette nye? Er ikke dette med stadig forbedring bare slit? Nei, vi fortsetter å forandre og forbedre, så da er vi kanskje ikke så late allikevel….

Ingen kommentarer: